W jaki sposób dokonać rozliczenia VAT, jeśli podczas jednej z napraw w serwisie dealera doszło do nieumyślnego uszkodzenia... - OpenLEX

W jaki sposób dokonać rozliczenia VAT, jeśli podczas jednej z napraw w serwisie dealera doszło do nieumyślnego uszkodzenia samochodu?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 4 listopada 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy dealerem samochodowym, prowadzimy również serwis mechaniczny. Podczas jednej z napraw samochodu klienta (starostwo) został nieumyślnie uszkodzony samochód (zderzak, maska). Jako firma posiadamy ubezpieczenie OC od świadczonych usług. Właściciel samochodu zgłosił szkodę do naszego ubezpieczyciela, a jako warsztat naprawczy wskazała naszą firmę. Towarzystwo wyceniło wg metody kosztorysowej szkodę i przyznało odszkodowanie, które wpłynęło na nasze konto w wartości netto. Części zamienne użyte do naprawy zostały przekazane z naszego magazynu, natomiast usługi lakiernicze wykonane zostały przez warsztat lakierniczy z którym współpracujemy. Lakiernik wystawił na naszą firmę fakturę za usługę. Natomiast my wystawiliśmy fakturę na poszkodowanego (starostwo - brak możliwości odliczenia VAT). Towarzystwo nie chce dopłacić VAT uznając, że całą naprawę należy rozliczyć przedstawiając dokumenty wewnętrzne, bez VAT.

Czy postępowanie towarzystwa ubezpieczeniowego jest prawidłowe?

Odliczyliśmy VAT od zakupionych towarów użytych do naprawy oraz z faktury za usługę lakierniczą.

Czy sposób rozliczenia wskazany przez towarzystwo ubezpieczeniowe jest prawidłowy?

Czy dochodzi do świadczenia usługi, czy naprawa ma tylko charakter rekompensaty za poniesione szkody?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

| Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?