W jaki sposób dokonać korekty, jeśli inna kwota widnieje na paragonie, a klient w wyniku zmian w zamówieniu płaci więcej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

1. Klient składa zamówienie na kwotę 1200 zł. Zostaje mu wystawiony paragon, w międzyczasie zmienia jakiś produkt w rezultacie czego zamówienie jest wyższe o 20 zł. Pracownik zapomina dokonać zmian i wysyła zamówienie za pobraniem. Klient płaci 1220 zł. Powstaje różnica: na paragonie jest nabite 1200 zł, my miesiąc później otrzymujemy 1220 zł z pobrania. Wtedy wychodzi błąd.

W jaki sposób dokonać korekty?

Jak zaewidencjonować to w księgach?

2. Klient wpłaca pieniądze za zamówienie. Zamówienie o wartości 1500 zł, przez pomyłkę klient płaci 1505 zł. Nadwyżka 5 zł zostaje mu zwrócona bez żadnej dokumentacji, a na kwotę 1500 zł wystawiana jest faktura lub paragon w zależności od odbiorcy.

Jak powinny wyglądać zapisy na kontach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX