W jaki sposób dokonać korekty błędnego rachunku?
PYTANIE
W powiatowym inspektoracie weterynarii (jednostka budżetowa), w takcie kontroli jednostki nadrzędnej pod względem merytorycznym ustanowiono uchybienie inspektora – lekarza urzędowego za lata 2014-2015. Uchybienie dotyczy nieuwzględnienia, a zarazem nieobciążenia podmiotów nadzorowanych w ww. okresie w takcie kontroli, opłatą zgodną z rozporządzeniem MRiRW w sprawie sposobu ustalania i wysokości opłat za czynności wykonywane przez Inspekcję Weterynaryjną, sposobu i miejsc pobierania tych opłat oraz sposobu przekazywania informacji w tym zakresie Komisji Europejskiej. W związku z powyższym, protokole pokontrolnym nakazano inspektoratowi dokonać korekty wystawionych rachunków za lata 2014-2015. Czy dokonać korekty rachunków za tamten okres? Czy wystawić z datą bieżącą i w opisie uwzględnić jakiego okresu i czego obciążenie dotyczy? Jak powyższe uwzględnić w księgach rachunkowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX