W jaki sposób dodatkowo obciążyć klienta niemieckiego kosztami zmiany zamówienia?
PYTANIE
Otrzymaliśmy zamówienie od firmy z Niemiec na nasze produkty na które została ustalona cena. Wyroby zostały wyprodukowane zgodnie z zamówieniem i przygotowane do wysyłki. Niemiecki nabywca wprowadził zmiany do zamówienia, w etykietach, już po wyprodukowaniu przez nas wyrobów, co spowodowało iż musieliśmy ponieść dodatkowe koszty wydrukowania nowych etykiet przez firmę zewnętrzną i ponownie, ręcznie nakleić je na wyroby. Chcielibyśmy obciążyć firmę niemiecką tymi dodatkowymi kosztami czyli ponownymi etykietami plus koszty robocizny.
W jaki sposób dodatkowo obciążyć klienta niemieckiego tymi kosztami?
Czy poprawną formą będzie nota obciążeniowa bez VAT, jako kara za zbyt późne zgłoszenie zmian w zamówieniu, czy może faktura za usługę ponownego naklejenia etykiet, choć niemiecki kontrahent de facto nie zakupił od nas tej usługi, tylko towar z poprawną etykietą?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX