W jaki sposób amortyzować stojaki reklamowe wstawiane do sklepów kontrahentów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 3 stycznia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Szczupaczyński-Dotryw Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 1 stycznia 2018 r.

PYTANIE

Spółka komandytowa prowadzi działalność w zakresie produkcji i handlu materiałami wyposażenia wnętrz łazienek. Wyprodukowane kafelki/płytki oraz zakupione szafki, wanny i detale stanowią składnik boksów ekspozycyjnych na stałe umieszczonych w konstrukcjach lekkich z płyt znajdujących się w jej halach sprzedażowych.

Jaką stawką amortyzować ww. boksy?

Czy luźno związane składniki np. umywalki i wanny mogą nadal stanowić towar jeżeli zostały zakupione i są oferowane w większych ilościach?

Czy spółka prawidłowo postępuje, amortyzując tzw. standy (stojaki do prezentacji płytek/kafelek), kiedy wartość stojaków przekracza 10.000 zł, a wartość umieszczonych w nich płytek/kafelków traktuje odrębnie i jako koszt zużycia na potrzeby własne?

Standy są wystawiane u klientów, a kolekcje eksponowanych w nich płytek wymieniane są nieregularnie.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX