W ilu egzemplarzach sporządza się upomnienie?
PYTANIE
Nieobowiązujące już Rozporządzenie Ministra Finansów z 22.11.2001r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2001r. Nr 137, poz. 1541) w § 4 określało, że "upomnienie sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden przeznaczony jest dla zobowiązanego, a drugi pozostaje w aktach sprawy". W instrukcji w sprawie zasad ewidencji poboru podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych oraz należności cywilnoprawnych, która została wydana na mocy zarządzenia Wójta Gminy w lipcu 2013r. również jest zapis, że "upomnienie sporządza się w sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden przeznaczony jest dla zobowiązanego (doręczenie za potwierdzeniem odbioru), a drugi pozostaje w aktach sprawy". Natomiast już w kolejnym rozporządzeniu Ministra Finansów z 20.05.2014 r. w sprawie trybu postępowania wierzycieli należności pieniężnych przy poodejmowaniu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, a także jego zmianach i obecnie obowiązującym rozporządzeniu Ministra Finansów z 30.12.2015 r. w sprawie postępowania wierzycieli należności pieniężnych nie nałożono obowiązku sporządzania upomnień w dwóch egzemplarzach.
Czy wierzyciel mógł zaprzestać stosowania się do zapisów instrukcji i ograniczyć się do sporządzania upomnienia w jednym egzemplarzu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX