Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2010 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 21 października 2004 r.

PYTANIE

Spółka we wrześniu 2004 r. kupiła nieruchomość za sumę około 2 000 000 zł. Na fakturze VAT określono oddzielnie wartość obiektów i oddzielnie wartość prawa użytkowania wieczystego. W protokole zdawczo-odbiorczym okazało się że nieruchomość składa się z 5 budynków, ogrodzenia, wiaty, bramy i placu.

Według jakiej wartości przyjąć wszystkie ww. środki trwałe do ewidencji? Czy spółka musi przyjąć wszystkie środki trwałe - brama jest w takim stanie że nie nadaje się do użytku? Czy spółka może sama określić ile są dla niej warte poszczególne elementy nieruchomości, czy też powinien to zrobić biegły? Czy w wycenie może, czy też powinna kierować się wartością tych obiektów, które były w ewidencji sprzedającego? Ważne też dla spółki jest prawidłowe określenie wartości budowli które stanowią podstawę naliczenia podatku od nieruchomości.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?