Skąd pracownik urzędu gminy może pozyskać zgodnie z prawem informacje aby utworzyć ewidencję nieruchomości podłączonych do sieci kanalizacyjnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 9 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Skąd pracownik urzędu gminy może pozyskać zgodnie z prawem informacje i na jakiej podstawie prawnej, aby utworzyć bazę danych - ewidencję nieruchomości podłączonych do sieci kanalizacyjnej?

Czy można w ogóle taką ewidencję stworzyć (na jakiej podstawie prawnej)?

Co powinno się ewentualnie zrobić, aby nie mieć zarzutu nielegalnego przetwarzania danych osobowych?

Jakie dane można pozyskać - czy może pozyskać adres nieruchomości, numer umowy, datę zawarcia umowy, z kim Miejski Zakład Komunalny zawarł umowę?

Jaką podstawę prawną wykorzystać w zakresie uzyskania informacji od zakładu?

Czy są jakieś wymagania dla prowadzenia takiej ewidencji wynikające z przepisów prawnych, w tym z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prawo ochrony środowiska, ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i ścieki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX