Przez jaki okres winny być przechowywane akta członkowskie „byłych członków” i osób, które już nie posiadają tytułu prawnego do lokali w zasobach spółdzielni?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niewińska - Struszyńska Maria Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

1) Przez jaki okres winny być przechowywane akta członkowskie* "byłych członków" i osób, które już nie posiadają tytułu prawnego do lokali w zasobach spółdzielni?

2) Czy po upływie wymaganego okresu przechowywania (ile lat) dokumenty te można zniszczyć i w jaki sposób?

* akta członkowskie zawierają:

- deklaracja przystąpienia do spółdzielni

- akt notarialny nabycia, postanowienie sądu lub przydział lokalu

- decyzja o przyjęciu w poczet członków

- ewentualna korespondencja

- ewentualnie akt ustanowienia i przeniesienia własności lokalu

- ewentualnie zawiadomienie z sądu o założeniu księgi wieczystej

- rezygnacja z członkostwa lub akt zgonu, lub uchwała o wykluczeniu czy wykreśleniu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX