Przez jaki okres winny być przechowywane akta członkowskie „byłych członków” i osób, które już nie posiadają tytułu prawnego do lokali w zasobach spółdzielni?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 15 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
1) Przez jaki okres winny być przechowywane akta członkowskie* "byłych członków" i osób, które już nie posiadają tytułu prawnego do lokali w zasobach spółdzielni?
2) Czy po upływie wymaganego okresu przechowywania (ile lat) dokumenty te można zniszczyć i w jaki sposób?
* akta członkowskie zawierają:
- deklaracja przystąpienia do spółdzielni
- akt notarialny nabycia, postanowienie sądu lub przydział lokalu
- decyzja o przyjęciu w poczet członków
- ewentualna korespondencja
- ewentualnie akt ustanowienia i przeniesienia własności lokalu
- ewentualnie zawiadomienie z sądu o założeniu księgi wieczystej
- rezygnacja z członkostwa lub akt zgonu, lub uchwała o wykluczeniu czy wykreśleniu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX