Od kiedy samorządowe jednostki budżetowe zobowiązane są stosować e-doręczenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zygmunt Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 29 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji jednostki samorządu i samorządowe zakłady budżetowe są zobowiązane do stosowania doręczeń elektronicznych jako podstawowej formy od 10 grudnia 2023 r. W komentarzach nie ma jednolitości czy obowiązek ten dotyczy również samorządowych jednostek budżetowych.

Czy w sytuacji gdyby taka jednostka zaczęła stosować doręczenia elektroniczne od 10 grudnia, a ostatecznie "przeważyłaby" interpretacja, że jednostki te stosują doręczenia od 1 stycznia 2025 r. to doręczenia elektroniczne (tzn. w postępowaniach z urzędu czy w sytuacji gdy wnioskodawca składa papierowy wniosek i nie wnosi o doręczenie elektroniczne) dokonane między 10 grudnia 2023 r. a 1 stycznia 2025 r. będą uznane za skuteczne?

Czy podmioty publiczne mogą stosować te nowe zasady fakultatywnie, przed datą graniczą przewidzianą dla danej kategorii podmiotów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX