Od jakiej daty należy uznać, że zawiadomienie o zakończeniu postępowania administracyjnego lub wydana decyzja administracyjna została dostarczona stronie przez operatora pocztowego lub pracownika gminy, jeżeli nikt nie odebrał przesyłki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 17 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Od jakiej daty należy uznać, że zawiadomienie o zakończeniu postępowania administracyjnego lub wydana decyzja administracyjna została dostarczona stronie przez Pocztę Polska lub pracownika gminy, jeżeli otrzymaliśmy zwrot zawiadomienia lub decyzji tj. nikt nie odebrał po wskazanym adresem na kopercie – kiedy: 1. pierwsze awizo było zostawione w dniu 11 stycznia, 2. drugie awizo było zostawione w dniu 21 stycznia. To w takim przypadku kiedy najwcześniej organ administracyjny może uznać: 1. że zawiadomienie o zakończeniu postępowania administracyjnego zostało dostarczone stronie, i określić termin 14 dniowy na zapoznanie się strony z aktami sprawy przed wydaniem decyzji 2. iż wydana decyzji została dostarczona stronie i obliczyć termin w jakim stronie będzie przysługiwało zaskarżenie decyzji do SKO lub ewentualne określenie daty nadanie decyzji klauzuli ostateczności w przypadku braku wniesienia odwołania przez pozostałe strony postępowania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX