Od jakiej daty Centra Usług Społecznych będą zobowiązane stosować nowe zasady dotyczące doręczeń elektronicznych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bochenek Michał
Odpowiedzi udzielono: 21 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Od jakiej daty Centra Usług Społecznych będą zobowiązane stosować nowe zasady dotyczące doręczeń elektronicznych?

Czy zgodnie z art. 155 ust. 1 ustawy o doręczeniach elektronicznych "w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej od dnia 1 października 2021 r." czy też zgodnie z art. 155 ust. 6 "w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego od dnia 1 stycznia 2024 r., a w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej od dnia 1 października 2029 r."?

Za pierwszym rozwiązaniem przemawia brak wymieniania w ust. 6 jednostek budżetowych, natomiast za drugim fakt powiązania z administracją samorządową.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX