O czym musi pamiętać pracodawca delegujący pracownika do pracy w USA?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 7 października 2014 r.
PYTANIE
Pracodawca zamierza wkrótce wysłać pracownika do USA celem zdobycia klientów na produkty na tamtejszym rynku. Wyżej wymieniony pracownik posiada wizę B-1/B-2. Firma nie planuje otwierania jakiegokolwiek przedstawicielstwa na terenie USA. Pracownik ma cele postawione na 6 miesięcy, jeśli je zrealizuje pozostanie w USA na dłużej.
Jakie prawa i zasady pracodawca musi wziąć pod uwagę w tej sytuacji, aby pracownik przebywał w USA zgodnie z prawem, aby dopełnił wszelkich obowiązków podatkowych, zusowskich, delegacyjnych, pobytowych, itd. w stosunku do pracownika i do USA?
Jaką procedurę najkorzystniej zastosować w tej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX