O czym musi pamiętać pracodawca delegujący pracownika do pracy w USA?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 7 października 2014 r.

PYTANIE

Pracodawca zamierza wkrótce wysłać pracownika do USA celem zdobycia klientów na produkty na tamtejszym rynku. Wyżej wymieniony pracownik posiada wizę B-1/B-2. Firma nie planuje otwierania jakiegokolwiek przedstawicielstwa na terenie USA. Pracownik ma cele postawione na 6 miesięcy, jeśli je zrealizuje pozostanie w USA na dłużej.

Jakie prawa i zasady pracodawca musi wziąć pod uwagę w tej sytuacji, aby pracownik przebywał w USA zgodnie z prawem, aby dopełnił wszelkich obowiązków podatkowych, zusowskich, delegacyjnych, pobytowych, itd. w stosunku do pracownika i do USA?

Jaką procedurę najkorzystniej zastosować w tej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX