Na kogo powinna być wystawiona faktura, gdy zakład pracy wykupuje dla pracowników wczasy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 5 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Moje pytanie dotyczy zasadności wystawienia faktury w sytuacji, gdy zakład pracy wykupuje dla konkretnych pracowników wczasy. Umowy pomiędzy biurem podróży, które organizuje je są spisane pomiędzy konkretnym pracownikiem a biurem podróży. Jednak za wczasy za kilkanaście takich umów płaci zakład pracy.
Dla kogo biuro winno wystawić fakturę?
Jedną dla zakładu skąd otrzymało środki, czy kilkanaście faktur dla każdego pracownika, choć to nie pracownik dokonywał zapłaty. Biuro upiera się ze stroną umowy jest pracownik i to on otrzyma fakturę, a zakład pracy twierdzi, że to on finansuje i to on powinien otrzymać fakturę.
Kto w tym sporze ma rację?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX