Na kim ciąży obowiązek informacyjny w związku z realizacją przez gminę programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej?
PYTANIE
Gmina realizuje program Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej: "Opieka wytchnieniowa" – edycja 2021. Podstawą prawną programu jest art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym. Głównym celem programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad: 1) dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności; 2) osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi. W dokumentacji dotyczącej programu jest zapis: Za realizację obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 lub art. 14 RODO, pełną odpowiedzialność ponosi gmina/powiat. Jeżeli chodzi o realizację programu, to realizować będzie OPS w imieniu gminy i dyrektor OPS-u będzie miał pełnomocnictwo.
Kto w opisanej sytuacji powinien spełnić obowiązek informacyjny urząd miasta czy OPS?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX