Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 4 grudnia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzimy spółkę jawną (pełne księgi) zajmującą się sprzedaż hurtową. Sprzedajemy towar w kraju i poza kraj. Należności wynikające z faktur sprzedaży są wyrażone w złotówkach lub w innych walutach (euro, dolary amerykańskie). Płatność od kontrahentów otrzymujemy na rachunki spółki. Firma posiada również rachunki bankowe w walucie obcej. Często występuje sytuacja, gdzie przelew nie jest na pełną kwotę faktury i powstaje niedopłata na np. 50 euro. Z informacji uzyskanych od klienta i banku obsługującego spółkę, wynika że kwota ta została potrącona przy przelewach międzybankowych. Dlatego klient twierdzi, że na własnym wyciągu bankowym ma pełną kwotę faktury sprzedaży, a na naszym wyciągu z kolei nie ma wzmianki o potrąceniach opłat bankowych. W tej sytuacji powstaje nierozliczona należność.

Jakie dokumenty spółka powinna posiadać aby uznać tą niedopłatę za koszt?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?