Na jakiej podstawie prawnej pracodawcy zatrudniający do 20 pracowników dokonują redukcji personelu z przyczyn niedotyczących pracowników?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Siwińska Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 22 kwietnia 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Uległ likwidacji Oddział. Pani Dyrektor tego Oddziału została zwolniona.

Czy prawidłowy będzie zapis na świadectwie pracy: Stosunek pracy ustał na mocy art. 30 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy - dalej k.p. - wypowiedzenia przez pracodawcę - likwidacja stanowiska?

Czy należy dokładnie podać daty i stanowiska na jakich pracowała ta osoba np. od 1 maja 2002 r. do 31 lipca 2003 r.-pracownik administracji, od 1 sierpnia 2003 r. do 31 maja 2005 r. - kierownik działu kadr, od 1 czerwca 2005 r. do 30 czerwca 2009 r. dyrektor oddziału?

Czy informację o wypłaconym ekwiwalencie za niewykorzystany urlop wypoczynkowy (9 dni za 2008 r. i 9 dni za 2009 r.) należy podać w pkt 6 - informacje uzupełniające, czy w pkt 4?

Urlop nie został wykorzystany, ponieważ sprawy związane z likwidacją oddziału wymagały obecności pani dyrektor. W późniejszym czasie była chora.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX