Na jakiej podstawie powinny być przetwarzane dane osobowe w postaci wizerunków pracowników znajdujących się na legitymacjach służbowych?
PYTANIE
Pracownicy (urzędnicy) posługują się legitymacjami służbowymi. Na legitymacjach tych znajduje się wizerunek pracownika. Na jakiej podstawie w takim przypadku powinny być przetwarzane dane osobowe w postaci wizerunku? Nie ma konkretnego przepisu wskazującego, co powinno być zawarte w takiej legitymacji, ale są przepisy (np. Ordynacja podatkowa, Prawo przedsiębiorców), które mówią, że taką legitymacją organ kontrolny musi się posługiwać.
Czy organ może wewnętrznym dokumentem uregulować wygląd legitymacji i przetwarzać wizerunek pracownika na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) bez zgody pracownika na przetwarzanie jego wizerunku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX