Na jakiej podstawie należy odesłać do ARiMR płatności bezpośrednie, które wpłynęły na rachunek klienta banku po dostarczeniu aktu zgonu klienta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rogoń Dominika
Odpowiedzi udzielono: 4 listopada 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Klient, dla którego bank prowadzi rachunek bieżący zmarł 17 października 2016 r. W dniu 18 października 2016 r. dostarczono do banku akt zgonu klienta i na podstawie okazanej faktury wypłacono z rachunku środki na koszty pogrzebu. W dniu 18 października 2016 r., po dostarczenia aktu zgonu klienta, rachunek zmarłego został zlikwidowany, ale ze względów technicznych (wadliwość programu) nie został zamknięty. Przed zakończeniem dnia 18 października 2016 r., ale po dostarczeniu aktu zgonu na konto klienta wpłynęły płatności bezpośrednie za 2016 r.

Czy płatności bezpośrednie należy odesłać do ARiMR, ponieważ wpłynęły na rachunek po dostarczeniu aktu zgonu klienta, czy odesłać do ARiMR, ponieważ wpłynęły na rachunek, który został zlikwidowany, ale ze względów technicznych nie został zamknięty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX