Na jakiej podstawie należałoby zatrudnić "dodatkowego" pracownika?
PYTANIE
Przedsiębiorca ma kilka sklepów. W każdym sklepie są średnio zatrudnione po 2 osoby na stanowisku sprzedawcy, na podstawie umowy o pracę. W związku z tym, że zatrudnione pracownice idą na urlop, chorują lub z innych powodów bywają nieobecne w pracy, pracodawca chciałby zatrudnić dodatkowego pracownika, który w razie potrzeby pracowałby w ramach zastępstwa w sklepie jako sprzedawca. Trudno określić w jakim wymiarze pracowałby ten pracownik, ponieważ nie raz potrzebny jest przez 7 dni a czasem 20 dni w miesiącu. Na jakiej podstawie należałoby zatrudnić "dodatkowego" pracownika? Umowa o pracę czy umowa zlecenie? Jeżeli umowa zlecenie czy rodzaj prace można określić jako sprzedawca? A jeżeli, umowa o pracę to w jakim wymiarze czasu pracy i jak określić miejsce wykonywania pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX