Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2013 r.
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 15 czerwca 2011 r.

PYTANIE

Powiat i SP ZOZ zakupiły środek trwały w formie współwłasności po przeprowadzeniu postępowania w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych. Została zawarta umowa pomiędzy powiatem i SP ZOZ a firmą, czyli dostawcą środka trwałego, gdzie ustalono zakup środka trwałego w formie ratalnej. Firma wystawiła fakturę wskazując jako nabywcę powiat, zaś odbiorcę SP ZOZ. W porozumieniu, jakie zostało zawarte między powiatem a SP ZOZ, określono iż koszty zakupu oba te podmioty pokrywać będą w 50%.

Harmonogram opłat, jaki określiła firma na okres spłat zgodnie z umową, został przesłany do powiatu. Wobec tego, tylko powiat dysponuje oryginałem faktury VAT i harmonogramem spłat rat.

Na jakiej podstawie i w jakiej formie SP ZOZ ma ponosić koszty zakupu (spłaty rat) tego środka trwałego (wiedząc, że musi uregulować 50% wartości środka trwałego)? W jakiej wysokości te podmioty powinny zaksięgować środek trwały?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?