Na jakiej podstawie dyrektor szkoły dokonuje zgłoszenia do Państwowej Inspekcji Sanitarnej danych osobowych osób, w związku z podejrzeniem lub wykryciem w szkole zakażenia SARS-CoV-2?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 14 lutego 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Dyrektor szkoły, stosując się do wytycznych MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych obowiązujących od 1 września 2021 r. (str. 8-9 ), korzysta z możliwości elektronicznego zgłoszenia osób do kwarantanny (które miały bezpośredni kontakt z osobą zakażoną SARS CoV-2 w ciągu ostatnich 10 dni). W trakcie wywiadu środowiskowego ustalono, że kontakt z osobą zakażona mieli uczniowie, współpracownicy oraz osoby trzecie przybywające w tym okresie na terenie szkoły (kierowca firmy przewozowej świadczącej usługi przewozu uczniów niepełnosprawnych na zlecenie gminy).

Jakie przesłanki legalizują przetwarzanie danych osobowych ww. podmiotów danych, jeśli działania dyrektora szkoły są oparte na dokumencie pt. "Wytyczne i rekomendacje"?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX