Na jakich zasadach wypłacać odprawę emerytalną pracownikowi samorządowemu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 6 września 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W 2001 r. został zatrudniony pracownik na stanowisku kierownika referatu w urzędzie gminy. Z dniem 6 grudnia 1995 r. został powołany na stanowisko zastępcy burmistrza, od 3 listopada 1998 r. został burmistrzem, a następnie od 19 października 2005 r. posłem na Sejm RP. Osoba ta osiągnie powszechny wiek emerytalne niebawem.
Czy należy takiej osobie wypłacić odprawę emerytalną, jeżeli otrzyma decyzję o przyznaniu emerytury?
Urząd gminy udziela urlopu bezpłatnego na podstawie art 29 ustawy z 9 maja 1996 o wykonywaniu mandatu posła i senatora.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX