Na jakich zasadach rozliczać dzień telepracy, jeśli nastąpi awaria internetu i sieci komórkowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Zawadzka-Filipczyk Paulina
Odpowiedzi udzielono: 6 czerwca 2016 r.

PYTANIE

Ponieważ siedziba biura w czasie ŚDM będzie znajdować się blisko strefy 0, pracodawca przewiduje możliwość czasowej pracy w ramach telepracy.

Jak powinien zachować się pracodawca w sytuacji, jeśli pracownik, który uzyskał zgodę na pracę w ramach telepracy, zgłosi problem techniczny np. awarię w dostawię łącza internetowego?

Czy ma znaczenie fakt, czy awaria ma miejsce w trakcie pracy, czy nastąpiła przed podjęciem przez pracownika czynności związanych z pracą?

Jak pracownik powinien przekazać informację o problemach dotyczących możliwości podjęcia pracy, jeśli nastąpiła awaria internetu i nie działają telefony komórkowe?

Jak określić taki dzień pracy pracownika, czy należy się za niego wynagrodzenie (pracownicy są wynagradzani stawką miesięczna)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX