Na jakich zasadach pracownik ponosi odpowiedzialność za zgubienie karty służącej do rejestracji czasu pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 25 marca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma udostępnia każdemu pracownikowi kartę, która służy do rejestracji czasu pracy, wejścia do budynku oraz do szafy vendingowej z środkami ochrony indywidualnej.

Czy w przypadku zagubienia karty przez pracownika, może on zostać zobowiązany do zapłaty za tą kartę (kwota zakupu karty 15 zł)? 

Czy jak pracownicy podpiszą oświadczenie, że w przypadku zagubienia karty zgadzają się na obciążenie ich tą kwotą to możemy pobrać im tą kwotę z wynagrodzenia? 

W jaki sposób firma powinna udokumentować obciążenie pracownika kwotą 15 zł za zgubienie karty/nie zdanie karty w związku z rozwiązaniem umowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX