Na jakich zasadach pracownik ponosi odpowiedzialność za zgubienie karty służącej do rejestracji czasu pracy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 marca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma udostępnia każdemu pracownikowi kartę, która służy do rejestracji czasu pracy, wejścia do budynku oraz do szafy vendingowej z środkami ochrony indywidualnej.
Czy w przypadku zagubienia karty przez pracownika, może on zostać zobowiązany do zapłaty za tą kartę (kwota zakupu karty 15 zł)?
Czy jak pracownicy podpiszą oświadczenie, że w przypadku zagubienia karty zgadzają się na obciążenie ich tą kwotą to możemy pobrać im tą kwotę z wynagrodzenia?
W jaki sposób firma powinna udokumentować obciążenie pracownika kwotą 15 zł za zgubienie karty/nie zdanie karty w związku z rozwiązaniem umowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX