Na jakich zasadach pracodawca może przejąć pocztę elektroniczną byłych pracowników, zleceniobiorców, współpracowników oraz członków zarządu?
PYTANIE
Firma zatrudnia na umowę o pracę, umowę zlecenia, umowy B2B oraz na podstawie powołania - członków zarządu. W celu wykonywania obowiązków zatrudnieniu posługują się adresem email służbowym, na domenie, której właścicielem jest firma.
Czy zgodnie z obowiązującymi regulacjami powszechnie obowiązującymi firma jest upoważniona po odejściu zatrudnionego z firmy (bez względu na podstawę prawną zatrudnienia/współpracy) przejąć zawartość skrzynki na domenie firmowej (cele archiwizacyjne) oraz pozyskiwać informacje zgromadzone na skrzynce służbowej byłego współpracownika?
Czy ocena sytuacji zależy ewentualnie od istnienia jakichś regulacji wewnątrzzakładowych w firmie - jeśli tak, jak one powinny brzmieć i co regulować, aby dostęp do skrzynki mailowej po odejściu współpracownika był zabezpieczony, w szczególności żeby odchodzący współpracownik nie miał względem firmy żadnych roszczeń, np. pod kątem RODO lub tajemnicy korespondencji (dobra osobiste)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX