Na jakich zasadach należy pacjenta przywrócić do kolejki oczekujących, jeśli świadczenie, w związku z którym wystawiono skierowanie, nie zostało zrealizowane?
PYTANIE
W związku realizacją umowy z MOW NFZ na udzielaniem świadczeń zdrowotnych w zakresie endoprotezoplastyki stawu biodrowego i kolanowego prowadzona jest kolejka oczekujących w aplikacji AP-KOLCE. Zgodnie z planowanymi terminami udzielania świadczenia pacjenci z chwilą przyjęcia do szpitala zostają skreśleni z kolejki oczekujących, gdzie przyczyną skreślenia jest wykonanie świadczenia. Jednakże w trakcie hospitalizacji stan pacjenta pogorszył się w związku z czym nie kwalifikuje się do operacji endprotezoplastyki. Pacjent został już skreślony z listy, choć faktycznie nie zostało mu udzielone świadczenie endoprotezoplastyki.
Jak należy postąpić w takim przypadku, gdyż pacjent nadal potrzebuje wykonania świadczenia?
Czy pacjenta można wpisać drugi raz do kolejki oczekujących na podstawie tego samego skierowania?
Czy należy przywrócić pacjenta do kolejki oczekujących?
Czy należy żądać nowego skierowania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX