Na jakich zasadach i dla jakich stosunków pracy pracodawca kontynuuje prowadzenie akt osobowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 25 lipca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik był zatrudniony przed 2019 rokiem. Jego stosunek pracy został rozwiązany. Otrzymał świadectwo pracy bez informacji o przechowywaniu. Po kilku latach pracownik został ponownie zatrudniony w tej samej firmie przepracował kilka lat po czym złożył wypowiedzenie.

Czy tym razem do świadectwa pracy powinna zostać sporządzona informacja o przechowywaniu?

Jaki będzie okres przechowywania dokumentacji pracowniczej jeśli do pierwszego okresu zatrudnienia powinien być 50lat a do drugiego zatrudnienia 10 lat?

Czy w tym wypadku cały okres zatrudnienia zmienia okres przechowywania na 10 lat czy pół akt osobowych przechowujemy 10 lat, a starsze 50 lat?

W tym wypadku jest to jedna teczka osobowa, ponieważ nie minęło 10 lat miedzy 1 a 2 okresem zatrudnienia.

Jak prawidłowo powinniśmy połączyć takie akta częściami?

Czy wszystkie dokumenty dotyczące nowego okresu zatrudnienia powinniśmy dołączyć do części B?

Czy powinniśmy uzyskać od pracownika ponownie dokumenty, które są dołączane do części A?

Czy w części C, w której znajdują się już dokumenty dotyczące zakończenia stosunku pracy dołączamy kolejne, gdy zakończy się drugi stosunek pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX