Na jakich zasadach funkcjonuje Rada Pracowników w przypadku przejęcia przedsiębiorstwa?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 7 sierpnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka A przejmie pracowników firmy X na podstawie art. 23(1) k.p. Firma X zostanie samodzielnym oddziałem z uprawnieniami pracodawcy (art. 3(1) k.p.). W spółce A funkcjonuje porozumienie zawarte pomiędzy pracodawcą, a zakładowymi organizacjami związkowymi na podstawie art. 24 ustawy z 7.04.2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, dotyczące informowania pracowników i przeprowadzania z nimi konsultacji. W firmie X, która zatrudnia ponad 100 osób funkcjonuje Rada Pracowników.

1. Jak zgodnie z przepisami powinien postąpić nowy właściciel firmy X?

2. Czy dalej ma funkcjonować Rada Pracowników wybrana przed przejęciem (art. 23(1) k.p.) do zakończenia kadencji, czy należy wybrać nową Radę Pracowników?

3. Jakie sankcje może ponieść pracodawca, gdy nie zostanie wybrana nowa rada pracowników, a będzie funkcjonować stara do zakończenia kadencji?

4. Czy w spółce wraz z oddziałami na prawach pracodawcy może nie być Rady Pracowników, a zapisy ustawy będą realizowane tylko w oparciu o porozumienie zawarte pomiędzy pracodawcą a zakładowymi organizacjami związkowymi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX