Na jaki adres należy kierować korespondencję do pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 17 marca 2006 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W drodze porozumienia stron rozwiązaliśmy z naszym pracownikiem umowę o pracę. W ostatnich dwóch tygodniach pracy wykorzystał on przysługujący mu urlop. Przed rozpoczęciem urlopu pracownik zgłosił się do działu personalnego i złożył ustną dyspozycję dotyczącą adresu do doręczeń dokumentacji związanej ze zwolnieniem.

Wskazana dokumentacja, łącznie z oświadczeniem o rozwiązaniu przez pracodawcę umowy o zakazie konkurencji została w terminie ustawowym przesłana na wskazany przez pracownika adres, gdzie jednak nie została odebrana. W związku z powyższym, wysłaliśmy dokumentację na adres korespondencyjny figurujący dotychczas w aktach osobowych. Pracownik nadesłał pismo, w którym zaprzecza wydaniu ustnej dyspozycji i odmawia przyjęcia do wiadomości przesłanego mu oświadczenia, tłumacząc to niedotrzymaniem terminów przez pracodawcę.

Czy ma rację? Czy wiążąca dla pracodawcy jest jedynie pisemna dyspozycja pracownika?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX