Na czyje konto bankowe gmina powinna przekazać dotację przeznaczoną dla zespołu szkół prowadzonego przez fundację?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Piszko Agata
Odpowiedzi udzielono: 7 września 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Niepubliczna szkoła podstawowa otrzymała dotację celową na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe na rok szkolny 2019/2020. Dotacja nie została wydatkowana w całości przez szkołę. Szkoła od 01.09.2019 r. nie będzie miała oddzielnego nr NIP (REGON szkoły podstawowej pozostaje bez zmian) ale zostanie włączona do zespołu szkół, prowadzonego przez ten sam organ prowadzący co dotychczasowa szkoła podstawowa - przez fundację. Czy poprawne jest takie postępowanie: dotychczasowa szkoła podstawowa zwraca gminie niewykorzystaną część dotacji wraz z rozliczeniem dotacji; gmina dokonuje zwrotu niewykorzystanej dotacji do Urzędu Wojewódzkiego; nowo powstały zespół szkół zawierający w sobie dotychczasową szkołę podstawową we wrześniu (w terminie aktualizacji dotacji) składa gminie wniosek o dotację celową na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe (czy będzie to wniosek o dotację czy aktualizacja wniosku? Nadmieniam, iż szkoła podstawowa się nie likwiduje tylko wejdzie w skład nowego zespołu szkół). Fundacja, która będzie organem prowadzącym zespół szkół będzie również płatnikiem. Kto musi wystąpić z wnioskiem o dotację: fundacja (jako organ prowadzący), czy może zespół szkół? Na czyje konto bankowe gmina powinna przekazać dotację? Na konto organu prowadzącego, czyli fundacji czy na konto zespołu szkół?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX