Który powinien rozstrzygnąć wniosek o wygaszenie decyzji na zbieranie i przetwarzanie odpadów - marszałek czy starosta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kościuk Agata
Odpowiedzi udzielono: 8 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma złożyła wniosek o zmianę zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów (decyzję wówczas wydawał marszałek). Później przepisy się zmieniły i dziś organem właściwym dla takiego przedsięwzięcia jest starosta. Wniosek nie był kompletny, ale firma występowała o przesunięcie terminu na uzupełnienie i obecnie złożyła operat i postanowienie PSP. Wszczęliśmy postępowanie i wystąpiliśmy o kontrolę WIOŚ i PSP. W międzyczasie pełnomocnik wniósł o wygaszenie ww. decyzji z dniem 31.01.2021 r. Teraz skorygował wniosek o jej wygaszenie z dniem 31.03.2020 r. (bo zaprzestali działalności - wniosek z 23.03.2021 r.). Następnie wystąpili o przekazanie wniosku o wygaszenie do marszałka województwa i zawieszenie postępowania w sprawie zmiany zezwolenia.

Który organ w obecnej sytuacji powinien rozstrzygnąć wniosek o wygaszenie - marszałek czy starosta?

Czy z umorzeniem postępowania w sprawie zmiany decyzji należy czekać do jej wygaszenia, czy w związku z zaprzestaniem działalności można je już umorzyć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX