Który powinien rozstrzygnąć wniosek o wygaszenie decyzji na zbieranie i przetwarzanie odpadów - marszałek czy starosta?
PYTANIE
Firma złożyła wniosek o zmianę zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów (decyzję wówczas wydawał marszałek). Później przepisy się zmieniły i dziś organem właściwym dla takiego przedsięwzięcia jest starosta. Wniosek nie był kompletny, ale firma występowała o przesunięcie terminu na uzupełnienie i obecnie złożyła operat i postanowienie PSP. Wszczęliśmy postępowanie i wystąpiliśmy o kontrolę WIOŚ i PSP. W międzyczasie pełnomocnik wniósł o wygaszenie ww. decyzji z dniem 31.01.2021 r. Teraz skorygował wniosek o jej wygaszenie z dniem 31.03.2020 r. (bo zaprzestali działalności - wniosek z 23.03.2021 r.). Następnie wystąpili o przekazanie wniosku o wygaszenie do marszałka województwa i zawieszenie postępowania w sprawie zmiany zezwolenia.
Który organ w obecnej sytuacji powinien rozstrzygnąć wniosek o wygaszenie - marszałek czy starosta?
Czy z umorzeniem postępowania w sprawie zmiany decyzji należy czekać do jej wygaszenia, czy w związku z zaprzestaniem działalności można je już umorzyć?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX