Który organ, w przedstawionym przypadku, jest właściwy do złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew?
PYTANIE
Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 z późn. zm.) – dalej u.p.w.u.s.t., część działek stanowiących własność gminy z mocy ustawy mieniem właściwych gmin. Gmina nie wystąpiła jednak do wojewody o stwierdzenie nabycia tych nieruchomości i w ewidencji prowadzonej przez starostę jako właściciel nadal widnieje Skarb Państwa. Nieruchomości, o których mowa, stanowią drogi, przy których rosną suche drzewa zagrażające bezpieczeństwu.
Który organ jest, w tym stanie rzeczy, właściwy do złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew - starosta reprezentujący skarb państwa czy gmina?
Zgodnie z ustawą o ochronie przyrody, wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew powinien zawierać tytuł prawny.
Kto w opisanej sytuacji posiada taki tytuł?
Czy sama ustawa stanowi tytuł prawny dla gmin?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX