Który organ i z jaką datą powinien wygasić decyzję zezwalającą na zbieranie odpadów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rudnicka Anna
Odpowiedzi udzielono: 22 sierpnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wnioskodawca posiada zezwolenie na zbieranie odpadów wydane przez Prezydenta Miasta - z datą obowiązywania do 2026 r. Stosownie do art. 14 ustawy z 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw - dalej u.z.u.o. posiadacz odpadów, który przed dniem 5 września 2018 r. uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów w terminie do dnia 5 marca 2020 r., złożył wniosek o zmianę posiadanej decyzji do Marszałka Województwa wskazując, że łączna masa magazynowanych odpadów przekracza 3000 Mg. W trakcie prowadzonego postępowania wnioskodawca składał wyjaśnienia i uzupełnienia. Ostatecznie w 2024 r. poinformował o zakończeniu działalności oraz że ponowna weryfikacja danych ewidencyjnych wykazała, że maksymalna łączna ilość magazynowanych w latach 2023 i 2024 nie przekracza 3000 Mg. W związku z powyższym Marszałek przekazał wniosek przedsiębiorcy do załatwienia do organu wydającego pierwotnie zezwolenie.

Który organ i z jaką datą powinien wygasić decyzję zezwalającą na zbieranie odpadów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX