Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 22 kwietnia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy firmą handlową (spółką jawną).

Kilku pracowników w umowie o pracę ma wskazany teren pracy - cały kraj. Pracownicy często jeżdżą po Polsce w celach rekrutacji pracowników, szkolenia pracowników, sprawdzania efektów ich pracy na danym terenie.

Podczas takich podróży nocują w hotelach. Otrzymane faktury zawierają koszt noclegu i koszty usług gastronomicznych.

Czy wszystkie koszty związane z takimi podróżami można zakwalifikować do kosztów podatkowych?

Kierownicy regionów, mający w umowie o pracę określony teren pracy - Warszawa, często jeżdżą do podległych sobie rejonów w celu sprawdzenia poprawności pracy przedstawicieli handlowych.

Jadąc w delegację mają wypełniony druk polecenia wyjazdu służbowego i naliczoną dietę.

Podczas takich kontroli, kierownik przeprowadza rozmowę z przedstawicielem w kawiarni lub restauracji i przedstawia fakturę na konsumpcję lub usługi gastronomiczne, opisując "rozmowy z Przedstawicielem Handlowym".

Czy można uznać koszt konsumpcji za podatkowy koszt uzyskania przychodu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?