Kto zawiadamia nowo wybranych radnych o pierwszej sesji rady gminy?
PYTANIE
Zgodnie z art. 20 ust. 2 u.s.g. "Pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy zwołuje komisarz wyborczy na dzień przypadający w ciągu 7 dni po upływie kadencji rady". Komisarz wydaje postanowienie o terminie, miejscu, porządku pierwszej sesji nowo wybranej rady, ale kto organizacyjnie, technicznie zawiadamia wszystkich nowo wybranych radnych o pierwszej sesji? Komórka zajmująca się obsługą radnych nie dysponuje żadnymi danymi nowo wybranych radnych (dopiero po złożeniu przez nich ślubowania może dysponować adresem, numerem telefonu, mailem, itd.), aby moc skutecznie ich powiadomić o pierwszym posiedzeniu rady. Czy zatem zawiadamia (w sensie dosłownym poprzez wysłanie postanowienia bądź zawiadomienia o pierwszym posiedzeniu sesji) Miejska Komisja Wyborcza (która będąc w posiadaniu chociażby zgody na kandydowanie na radnego posiadana wszystkie potrzebne dane teleadresowe)? Czy robi to komisarz wyborczy dysponujący również takimi danymi? Czy robią to służby wójta, prezydenta,burmistrza poprzez chociażby dostęp do Centralnego Rejestru Wyborców?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX