Kto wprowadza produkty na rynek – sklep czy hurtownia?
PYTANIE
Pytanie dotyczy kwestii dropshippingu - formy sprzedaży pojawiającej się obecnie coraz częściej na rynku i jak ją interpretować w zakresie ustawy z 13.06.2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1114) – dalej u.g.o.o.o. Od początku 2020 roku sprzedawałem jedynie wysyłkowo przez internet (sklep stacjonarny zamknięty). Obecnie ze względu na pandemię kontakt z hurtowniami przestał być płynny i zmieniłem typową sprzedaż wysyłkową na dropshipping (całą obsługą zamówienia zajmuje się hurtownia, ja jestem odpowiedzialny jedynie za zdobycie zamówienia).
Jak interpretować usługę dropshippingu?
Klient zamawia produkt w sklepie internetowym - sklep zamawia w hurtowni (która obrandowuje oznaczeniem sklepu) i wysyła pod adres klienta.
Kto wtedy wprowadza produkty na rynek – sklep czy hurtownia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX