Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 8 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy firmą świadczącą usługi stomatologiczne. W związku z pandemią koronawirusa w kwietniu i w maju 2020 r. nasz gabinet był nieczynny. Zatrudniamy w nim stomatologa na umowę zlecenia. Jako zleceniodawca wysłaliśmy do ZUS wniosek o świadczenie postojowe za kwiecień. Świadczenie to zostało przyznane (informacja na portalu ZUS-PUE). Chcielibyśmy aby nasz stomatolog otrzymał również takie świadczenie za maj. Wiemy, że należy złożyć wniosek RSP-CK. W ww. druku znajduje się oświadczenie o tym, że sytuacja materialna nie uległa poprawie.

Czy chodzi o sytuację zleceniobiorcy czy zleceniodawcy?

I kto w związku z tym ma podpisać ten wniosek - zleceniobiorca czy zleceniodawca?

W informacjach zawartych na stronie ZUS jest informacja, w której ZUS zwraca się bezpośrednio do zleceniobiorcy: "Musisz złożyć oświadczenie, że Twoja sytuacja materialna wykazana we wcześniejszym wniosku nie uległa poprawie". A w dalszej części ZUS pisze: "Abyś mógł otrzymać kolejne świadczenie postojowe, będziesz musiał złożyć wniosek za kolejny okres (wniosek RSP-CK)".

Czy to oznacza, że zleceniobiorca sam wypełnia ww. wniosek i wysyła go do ZUS?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?