Kto w opisanej sytuacji powinien rozliczyć się z wprowadzonych etykiet?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 11 marca 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma zakupuje folię strech do pakowania swoich produktów - jako opakowanie zbiorcze. Firma dostaje zlecenie wykonania worków pod etykietą klienta. W związku z tym zamawia w drukarni etykiety według wzoru klienta i z logo klienta, przy czym faktura z drukarni jest wystawiana na producenta. Przy przekazywaniu klientowi worków firma pakuje w swoje celowo zakupione opakowania zbiorcze i w etykiety projektu odbiorcy. Wystawia fakturę na worki i w tę cenę wlicza cenę poniesioną za wydruk etykiet. Klient odbiera towar i dalej go dystrybuuje.

Kto powinien rozliczyć się z wprowadzonych etykiet?

Oczywiste jest, iż za strech do pakowania rozlicza się producent worków, natomiast jak wygląda sytuacja w przypadku etykiet? Dodam, iż producent ma zaprzyjaźnioną drukarnię i z tej racji zlecający wykonanie worków powierza to producentowi. Skoro etykieta z logo zamawiającego nie jest koniecznością i pełni bardziej funkcję marketingową, bo zawiera logo i hasła zamawiającego, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zachęcić do zakupu worków tego producenta, to ciężko jest się zgodzić, iż producent powinien ponosić odpowiedzialność. Do przechowywania, ochrony w trakcie transportu służy właśnie folia strech, którą wprowadza producent wyrobów i ponosi za nią odpowiedzialność, natomiast etykieta jest na zamówienie zlecającego, zawiera jego dane i reklamuje jego firmę.

Czy np. umowa pomiędzy zlecającym a produkującym, iż etykiety są wykonane na życzenie zamawiającego, mogłaby być tutaj pomocna?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX