Kto sprawuje nadzór w zakresie bhp nad pracownikami interwencyjnymi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ambroziewicz Maciej
Odpowiedzi udzielono: 27 czerwca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak rozwiązać praktycznie i formalnie problem pracowników interwencyjnych zatrudnianych na podstawie umów o prace przez Urząd Gminy, który jest jednocześnie beneficjentem środków na ich wynagrodzenia refundowanych przez Urząd Pracy dla Urzędu Gminy?

Pracownicy ci są de facto przekazywani do dyspozycji spółki gminnej, posiadającej niezależne struktury zarządcze. Pracodawca tej spółki nie jest pracodawcą dla osób desygnowanych do prac interwencyjnych.

Jak w tej sytuacji rozwiązać problematykę jego odpowiedzialności z art. 207 - 212 k.p.?

Skorzystanie z przepisów k.p. o urlopowaniu itd. nie wchodzi w rachubę, gdyż w tle są środki finansowe i lista płac musi być sporządzana i rozliczana przez gminę, a za stan bhp i inne z tym związane formalności odpowiada osobiście Wójt Gminy, a nie prezes spółki gminnej. Praca pracowników interwencyjnych jest oczywiście wykonywana na terenie całej gminy w ramach zadań, za które odpowiada bezpośrednio spółka, w zw. z powierzeniem jej formalnie tych zadań przez gminę, która jest jednocześnie 100% udziałowcem we spółce.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX