Kto sporządza opis przedmiotu zamówienia, jeżeli zamawiający zleca wykonanie dokumentacji projektowej jednoosobowej firmie zewnętrznej zatrudniającej projektantów?
PYTANIE
Kwestia dotyczy opisywania przedmiotu zamówienia.
Kto dokonuje opisu przedmiotu zamówienia w sytuacji robót budowlanych i konieczności opracowania dokumentacji projektowej?
Dokumentacja projektowa została zlecona jednoosobowej firmie zewnętrznej zatrudniającej projektantów. Zgodnie z przepisami prawa budowlanego poszczególni projektanci są autorami poszczególnych projektów a nie właściciel firmy.
Czy zatem słuszna jest teza, że przedmiot zamówienia został opisany w dokumentacji projektowej przez projektantów i załączony do SIWZ a nie właściciela firmy?
Czy właściciel firmy ustala tylko wartość szacunkową zamówienia na podstawie kosztorysów?
Jaka jest rola kierownika zamawiającego w opisywaniu przedmiotu zamówienia?
Czy jeżeli opis stanowi dokumentacja projektowa, to czy można mówić, że kierownik zamawiającego opisuje przedmiot zamówienia, czy tylko zatwierdza SIWZ?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX