Kto powołuje zespół powypadkowy i dokonuje innych czynności związanych z wypadkiem przy pracy, jeżeli wypadkowi uległ kierownik gminnej jednostki organizacyjnej?
PYTANIE
Kierownik gminnej biblioteki publicznej (jednostki organizacyjnej gminy) uległ wypadkowi w pracy.
Kto powołuje zespół ustalający okoliczności i przyczyny wypadku?
Czy będzie to wójt gminy jako, że jest organem powołującym kierownika na stanowisko?
Kto ze strony pracodawcy podpisuje protokół powypadkowy?
Jeśli kompetentny w tym zakresie jest wójt, to czy może do tego upoważnić sekretarza gminy?
Czy w skład zespołu może wchodzić pracownik BHP zatrudniony w urzędzie gminy, jeśli biblioteka nie ma wśród osób zatrudnionych osoby odpowiedzialnej za BHP?
Czy wypadek przy pracy kierownika gminnej biblioteki publicznej powinien zostać wpisany do rejestru wypadków prowadzonego w urzędzie gminy, czy też do odrębnego rejestru prowadzonego przez tę jednostkę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX