Kto powinien zwrócić nienależnie pobrany dodatek mieszkaniowy, wnioskodawca czy zarządca, jakie wydać decyzje w sprawie?
PYTANIE
Osoba złożyła wniosek o dodatek mieszkaniowy na mieszkanie wchodzące do zasobów komunalnych gminy. Wniosek o ww. dodatek mieszkaniowy potwierdził zarządca mieszkania, tj. PGKiM sp. z o.o. Zarządca potwierdził również, że osoba ta posiada tytuł prawny do ww. lokalu mieszkalnego. W związku ze spełnieniem wszystkich wymogów ustawy o dodatkach mieszkaniowy przyznano decyzją administracyjną dodatek mieszkaniowy.
W trakcie wypłaty dodatku mieszkaniowego uzyskano informację, iż zarządca mieszkania omyłkowo potwierdził na wniosku, że osoba ta posiada tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i zarządca poinformował Ośrodek Pomocy Społecznej pisemnie, że osoba ta nie posiadała na dzień złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego tytułu prawnego do zajmowanego lokalu mieszkalnego.
Jak należy dalej prowadzić postępowanie i kto (wnioskodawca czy zarządca) powinien zwrócić nienależnie pobrany dodatek mieszkaniowy (czy w podwójnej wysokości)?
Jakie też wydać decyzje w tej sprawie, aby doszło do zwrotu dodatku mieszkaniowego nienależnie pobranego/wypłaconego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX