Kto powinien złożyć sprawozdanie z tak odebranych i zagospodarowanych odpadów - instalacja czy spółka?
PYTANIE
Gmina posiada nieruchomości niezamieszkałe (budynki, cmentarze, tereny zieleni), z których jednostka gminna (spółka wpisana do rejestru działalności regulowanej) w ramach umowy zawartej z gminą odbiera odpady komunalne i transportuje do instalacji komunalnej. Umowę na zagospodarowanie ww. odpadów z instalacją komunalną posiada gmina (i gmina bezpośrednio płaci instalacji za przekazane jej odpady).
Kto powinien złożyć sprawozdanie z tak odebranych i zagospodarowanych odpadów - instalacja czy spółka?
Instalacja przekazuje gminie informację dot. zagospodarowania odpadów, zgodnie z art. 9oa ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1439) – dalej u.u.c.p.g. (pisemnie, nie w BDO), ale co z odbiorem?
Czy spółka gminna powinna złożyć sprawozdanie w BDO z odebranych odpadów?
W jaki sposób te odpady "wrzucić" do BDO?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX