Kto powinien zapłacić za odesłanie towaru do klienta, jeśli reklamacja zostanie odrzucona?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 21 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kto powinien zapłacić za odesłanie towaru do klienta, jeśli reklamacja zostanie odrzucona?

Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX