Kto powinien występować w roli podatnika - gmina czy urząd gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 3 czerwca 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina od 1 stycznia 2006 r. nabyła prawa miejskie. Wcześniej podatnikiem VAT był urząd gminy, a 15 marca został gminie nadany NIP i obecnie deklaracje są składane przez nią. Urząd skarbowy do którego zwróciliśmy się z zapytaniem zajął stanowisko, że poprzednio nadany NIP na urząd gminy będzie obowiązywał w stosunku do urzędu miejskiego. Czyli będą funkcjonować dwa odrębne numery NIP.

Czy takie rozwiązanie jest prawidłowe?

Kto powinien wystawiać faktury urząd czy gmina?

Kto powinien występować w roli nabywcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX