Kto powinien upoważnić pracowników ośrodka pomocy społecznej do potwierdzania odpisów za zgodność z oryginałem w pomocy społecznej?
PYTANIE
Kto upoważnia pracowników ośrodka pomocy społecznej do potwierdzania odpisów za zgodność z oryginałem w pomocy społecznej?
"Art. 268a. Organ administracji publicznej może upoważniać, w formie pisemnej, pracowników obsługujących ten organ do załatwiania spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń, a także do poświadczania za zgodność odpisów dokumentów przedstawionych przez stronę na potrzeby prowadzonych postępowań z oryginałem. Ustawa o pomocy społecznej przewiduje udzielenie upoważnienia przez burmistrza kierownikowi ośrodka lub innej wskazanej przez tegoż osobie, ale jedynie do wydawania decyzji administracyjnych."
Czy można potraktować pracowników ośrodka pomocy społecznej jako obsługujących burmistrza i wówczas upoważnienia do potwierdzania za zgodność udzielałby burmistrz, czy też uznać, iż kierownik ośrodka pełni niejako funkcję organu w zakresie prowadzenia spraw z pomocy społecznej i to on upoważnia swoich pracowników?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX