Kto powinien rozliczać opakowania w przypadku kiedy firma kupuje komponenty od dystrybutora zarejestrowanego i mającego siedzibę w Polsce?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 9 listopada 2021 r.

PYTANIE

Nasza firma kupuje i sprowadza do kraju z zagranicy komponenty do produkcji w opakowaniach jednorazowych. Firma składa sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi oraz wypełnia obowiązek w zakresie zapewnienia odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych.

Co w przypadku, kiedy nasza firma kupuje komponenty od dystrybutora zarejestrowanego i mającego siedzibę w Polsce?

Kto powinien rozliczać te opakowania?

Chodzi o dwa przypadki (w każdym otrzymujemy fakturę od dystrybutora, polski NIP): Przypadek 1 – dostawa z zagranicy (towar w opakowaniu) jest realizowana bezpośrednio do naszej firmy w kraju. Przypadek 2 – dostawa z zagranicy jest realizowana do siedziby dystrybutora w kraju, który np. magazynuje towar i/lub przepakowuje i dopiero przesyła towar do naszej firmy.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX