Kto powinien przeprowadzić politykę kadrową nowo utworzonego żłobka?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 16 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W gminie budowany jest żłobek, który od 1 lutego 2019 r. zamierza rozpocząć swoją działalność tj. opiekę nad dziećmi. W miesiącu październiku 2018 r. rada miejska podjęła uchwałę o utworzeniu jednostki budżetowej - żłobka i nadała mu statut. Kto w przypadku, gdy jest to nowa placówka i nie ma jeszcze dyrektora (konkurs będzie ogłoszony w najbliższym czasie, z terminem zatrudnienia od 1 lutego 2019 r.) może ogłosić konkurs na opiekunki, głównego księgowego, pracownika administracji itd. tak aby placówka mogła rozpocząć swoją działalność i sprawowanie opieki nad dzieci od 1 lutego 2019 r.? Czy może to uczynić burmistrz? Czy w takim przypadku rekrutację dzieci do żłobka może również przeprowadzić organ prowadzący?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX