Nowość Kto powinien opisywać faktury na poziomie starostwa powiatowego dotyczące zadań oświatowych w sytuacji gdy nie ma wydziału oświaty gdyż utworzono na jego bazie osobną jednostkę centrum usług wspólnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 6 września 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kto powinien opisywać faktury na poziomie starostwa powiatowego dotyczące zadań oświatowych w sytuacji gdy nie ma wydziału oświaty gdyż utworzono na jego bazie osobną jednostkę centrum usług wspólnych?

Nie mniej są niektóre zadania, które pozostają na poziomie starosty jak np. przekazywanie dotacji dla niepublicznych szkół.

Czy dyrektor centrum usług wspólnych jako pracownik innej jednostki może opisywać ww. dotacje?

W praktyce przyjmuje się, że kontroli dokonują różni pracownicy, czyli kontroli pod względem merytorycznym dokonuje pracownik komórki odpowiedzialnej za realizację zadania, a kontrolę pod względem formalnym i rachunkowym dokonują pracownicy księgowości.

Czy właściwym byłoby jednak powierzenie tych obowiązków pracownikowi starostwa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX